Klubben

Vidar-Ulkebøl er en håndboldklub der tilbyder træning og kampe til spillere i alderen 3-4 år og op til 15 år. Ud over vores børne og ungdomsspillere, har vi også en dame Senior afdeling samt håndbold Fitness.

De hold vi tilbyder, spiller i årgangen U5 og op til U15, og så Dame Senior serie 3.

Når spillerne bliver så gamle at de ikke længere kan spille i vores klub, anbefaler vi, at de deltager på de hold som HF Sønderborg tilbyder. Dette skyldes at det er meget svært at stille hold i de ungdoms årgange hvor spillerne er ældre end 15 år. Derfor er det nødvendigt at lave holdfællesskaber med andre klubber – hvorfor HF Sønderborg blev etableret.

Vidar-Ulkebøl Håndbold er en breddeklub. Det vil sige at vi arbejder efter at udvikle spillerne, så de bliver så dygtige de kan. Er der spillere der er så dygtige at de er i stand til at spille på et højt niveau – tilbyder vi naturligvis også det. Vores fokus er dog ikke ensidig rettet imod sportslige resultater. Det er meget vigtigt for os, at vi udvikler børnene og de unge, i en social kontekst, med fokus på både det sportslige, det sociale og det personlige.

Vi er overbeviste om, at børnene og de unge får en bedre oplevelse med håndbolden, hvis de oplever succes og får gode oplevelser, både på og udenfor banen.